Naar topnavigatiemenu Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud
Algemene informatie

Aanmelden bij binnenkomst

Haal bij ieder bezoek uw dagticket op bij de aanmeldzuil. Hierop staat het tijdstip en de plaats van uw afspraken.

Eerste bezoek

Is dit uw eerste afspraak in het Erasmus MC? Meld u dan bij de inschrijfbalie of inschrijfzuil om alle gegevens in orde te maken. Na uw inschrijving ontvangt u een dagticket.

Vervolgafspraak

Bij ieder (volgend) bezoek haalt u eerst uw dagticket bij de aanmeldzuil bij een van de ingangen. 

Gebruik hierbij een geldig legitimatiebewijs.

Haal uw dagticket

De aanmeldzuil geeft aan waar u uw paspoort, identiteitskaart, verblijfsdocument of rijbewijs moet tonen. De zuil bekijkt uw legitimatie en haalt daarmee uw elektronisch patiëntendossier op. Uw gegevens worden niet door de aanmeldzuil opgeslagen.

U ontvangt een dagticket met daarop het tijdstip en de plaats van uw afspraak. Bewaar dit goed, u heeft het de hele dag nodig. Let op: uw dagticket bevat persoonsgegevens.

Route

Op uw dagticket staat per afspraak (of opname) vermeld hoe laat en waar u wordt verwacht. Kijk op de borden voor de route naar het juiste gebouw, de etage en het wachtgebied. Onze gastvrouwen en -heren wijzen u ook graag de weg. 

Op de etage

Zorg dat u ongeveer 15 minuten voor uw afspraak op de juiste etage bent.

Scan bij aankomst op de polikliniek de barcode op uw ticket bij de aanmeldzuil. U bent nu aangemeld en de zorgverlener weet dat u er bent. U kunt plaatsnemen in het wachtgebied tot wij u ophalen. Op het spreekuurinformatiescherm ziet u welke spreekuren er gehouden worden. Ook de eventuele uitloop van een spreekuur staat op het scherm vermeld.

Bloed prikken of radiologie?

Bent u in uw brief gevraagd bloed te laten prikken of langs te gaan bij radiologie? Op uw dagticket staat de locatie waar de bloedafname of het radiologisch onderzoek plaatsvindt.  

Meerdere afspraken op dezelfde dag

Heeft u op dezelfde dag meerdere afspraken? Meld u dan met uw dagticket opnieuw aan bij de aanmeldzuil op de etage van uw volgende afspraak.

Als wij voor u een extra afspraak plannen nádat u het dagticket heeft opgehaald, dan staat deze afspraak niet op het dagticket. Aanmelden kan dan ook door de barcode op uw ticket te scannen bij een aanmeldzuil voor deze afspraak.

Gegevens onjuist of niet ingevuld

De zuil toont uw gegevens, zoals deze bij ons bekend zijn. Als de gegevens niet (meer) juist zijn, kunt u deze vóór of na uw afspraak wijzigen bij de inschrijfbalie of inschrijfzuil. U ontvangt gewoon uw dagticket om naar uw afspraak te kunnen gaan. Uw adresgegevens, mobiel telefoonnummer en e-mailadres kunt u zelf wijzigen bij de aanmeldzuil of inschrijfzuil.

Wanneer er gegevens in ons systeem ontbreken, geeft de aanmeldzuil dat aan. Hij zal u dan vragen om naar de inschrijfbalie te gaan. Onze baliemedewerker vult uw gegevens aan. Vervolgens ontvangt u uw dagticket om naar uw afspraak te gaan.

Mevrouw bij aanmeldzuil