Wat als ik vragen heb over de Digizorg app, waar kan ik terecht?
U kunt ons e-mailen via app@erasmusmc.nl of langs komen bij het Patiënt Service Centrum.
U kunt meer lezen over Digizorg op deze website.
De app werkt niet bij mij. Waar kan ik terecht?
U kunt ons mailen via
app@erasmusmc.nl of langs komen bij het
Patiënt Service Centrum.
Hoe kan ik inloggen in de app?
Inloggen in de app kan met DigiD. Bekijk op de
website van DigiD hoe dit moet.
Is het mogelijk om als ouder in het loggen in de app met het account van mijn kind?
Om in te kunnen loggen in het account van uw kind heeft u de DigiD van uw kind nodig. Dit kan tot uw kind 12 jaar is. Vanaf 12 jaar kan dit alleen met toestemming van uw kind. Vanaf 16 jaar is het niet meer toegestaan om met de DigiD van een kind in te loggen. U kunt een DigiD voor uw kind aanvragen op DigiD aanvragen | DigiD.
Wat is het verschil tussen het patiëntenportaal Mijn ErasmusMC en de Digizorg app?
De Digizorg app kunt u gebruiken naast Mijn Erasmus MC. De app geeft u inzicht in uw medische gegevens en u ziet een compleet overzicht van uw afspraken in het ziekenhuis.
Ik heb opmerkingen of verbetersuggesties voor de app, waar kan ik terecht?
U kunt uw mening geven over de app of verbetersuggesties doorgeven. Dit doet u in de app bij de knop bij ‘Instellingen’ (tandwieltje). Dit is anoniem. Wij verwerken de feedback reageren niet. Wilt u wel reactie? Mail dan direct naar
app@erasmusmc.nl.
Wat wordt er gedaan met opmerkingen en suggesties?
Deze worden door ons in behandeling genomen en geregistreerd. We kijken per opmerking en suggestie wat we ermee kunnen doen en of er aanpassing nodig is in de app.
Hoe kan ik mijn Digizorg account (inclusief de medische gegevens in de digizorg database) verwijderen?
Dit kan in de app bij de knop bij ‘Instellingen’ (tandwieltje). In ‘Instellingen’ gaat u naar 'Verwijder dit account', hier staan verdere instructies.
Wat als ik geen DigiD heb?
Hier wordt een alternatieve inlog voor geregeld als u in het ziekenhuis bent. Dit wordt momenteel ontwikkeld.
Is de app beschikbaar in meerdere talen?
Op dit moment is de app alleen in Nederlands en Engels beschikbaar, dit zal later uitgebreid worden naar meerdere talen.
Is de app ook beschikbaar voor tablet of desktop?
De eerste versie is alleen als app op de telefoon beschikbaar. De app wordt later ook beschikbaar gesteld voor de tablet of desktop (webversie).
Hoe zorgen jullie ervoor dat de app ook te gebruiken is door patiënten met een beperking?
Om de app toegankelijk te maken voor alle patiënten, ook voor die met beperkte gezondheidsvaardigheden, wordt er in het ontwikkelproces van de app constant getest met verschillende patiënten. We werken daarvoor o.a. samen met Pharos en de taalambassadeurs van de gemeente Rotterdam. Resultaten uit deze testen worden vertaald naar technische oplossingen. Het testen van de app gaat ook na de lancering van de basis versie door.
Hoe veilig zijn mijn gegevens?
Als u patiënt bij ons bent dan bewaren wij uw gegevens. Bijvoorbeeld uw email adres, telefoonnummer en uw medische gegevens.
Alle gegevens die we van u verzamelen in de Digizorg app bewaren we veilig. De gegevens blijven binnen het Erasmus MC en worden niet met anderen gedeeld.
Meer informatie vindt u in het
Digizorg privacystatement.
Hoe zit het met de privacy?
De gegevens die in de app staan zijn uitsluitend voor u zichtbaar en de zorgverlener en worden niet gedeeld met anderen.
Wordt Digizorg ook toegankelijk in de regio?
De intentie is om patiënten in hun gehele zorgreis te ondersteunen. Hiervoor is het ook wenselijk om ook bijvoorbeeld huisartsen en andere zorginstellingen aan te sluiten op de app. Op dit moment voeren we verschillende gesprekken met andere zorgaanbieders in de regio over de inzet van de app voor hun patiënten. Zodra daar meer over bekend is, zullen we hierover communiceren.
Wat is een PGO en wat is het verschil met de Digizorg app?
Met uw persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) kunt u uw medische gegevens van vrijwel alle zorgaanbieders ophalen en samenvoegen op één plek. De Digizorg-app heeft nu een PGO-functie. Hierin staan al uw medische gegevens bij elkaar, waardoor u het overzicht behoudt. In de toekomst kunt u ook behandelaren toegang geven tot deze gegevens voor betere zorg.
Daarnaast kunt u de Digizorg-app natuurlijk blijven gebruiken zoals u gewend bent als patiënt van het Erasmus MC. Dus binnen één app kunt u thuismetingen registreren, uw afspraken inzien, contact opnemen, vragenlijsten invullen én heeft u nu uw volledige dossier altijd bij de hand.
Waarom gebruiken we niet een bestaande PGO?
Er zijn verschillende PGO-aanbieders die allemaal een eigen app of website hebben waarop u uw gegevens kunt verzamelen. Omdat wij de Digizorg-app hebben ontwikkeld voor onze patiënten, lag het voor de hand om hier ook een PGO-functionaliteit in te bouwen. Ben u patiënt bij het Erasmus MC? Dan kunt u binnen één app alles regelen. U heeft uw volledige dossier altijd bij de hand. En in dezelfde app kunt u thuismetingen registeren, uw afspraken inzien, vragenlijsten invullen en contact opnemen met uw zorgverlener.
Kan ik een PGO alleen via de Digizorg-app gebruiken?
Er zijn verschillende PGO’s waaruit u kunt kiezen. Naast de Digizorg-app kunt u dus een aparte PGO-app of -website gebruiken. Maar om het onze patiënten makkelijk te maken, hebben we een PGO-functionaliteit in de Digizorg-app gebouwd. Voor andere PGO’s en meer informatie verwijzen we u naar:
www.pgo.nl.
Wat is het verschil tussen een PGO en het patiëntportaal?
Bij de meeste zorginstellingen kunt u via een patiëntportaal uw medische gegevens bekijken. Als u bij meerdere zorginstellingen onder behandeling bent, heeft u te maken met verschillende portalen. In uw persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) brengt u deze gegevens bij elkaar op één plek. Dat zorgt voor overzicht. Bovendien vult u uw dossier eenvoudig aan met gegevens die u zelf meet, zoals de waarden van uw bloeddruk. Een PGO is uw eigen persoonlijke overzicht, terwijl de inhoud van een portaal wordt beheerd door de zorginstelling.